فهرست مطالب

محصولات پیشنهادی پونیک دارو

دیگرمقالات پونیک دارو

عوارض قرص های اورژانسی

عوارض قرص های اورژانسی

عوارض قرص های اورژانسی چیست؟

یکی از روش های موثر و البته تاثیر گذار بر پیشگیری از بارداری استفاده از قرص های اورژانسی می باشد که با ترکیبات خاصی که دارند خیلی سریع و فوری مانع از بارور شدن تخمک ها خواهند شد.

همان طور که می‌ دانید داشتن رابطه بدون محافظ می‌ تواند باعث بروز باروری در بانوان شود و ممکن است که حتی فرد از روش‌ های پیشگیری مانند کاندوم هم استفاده کند اما به دلیل پارگی مایع منی به صورت ناخواسته در رحم تخلیه شود.

در چنین شرایطی تنها راه برای پیشگیری از بارداری احتمالی قرص های اورژانسی می باشد که خیلی سریع می توانند با متوقف کردن باروری تخمک ها از بارداری جلوگیری نمایند.

اغلب بانوان در دوره های مختلف از سیکل قاعدگی پذیرای اسپرم های فعال بوده تا بتوانند باروری تخمک را تجربه کنند.

اما این شرایط برای برخی از بانوان ناخوشایند است و ممکن است به دلایل مختلف قصد بارداری نداشته باشند.

در چنین شرایطی پزشکان قرص اورژانسی را مناسب دانسته و می‌ توانند تا حد بسیار زیادی احتمال بارداری را کاهش دهند.

اما باید بدانید که این قرص ها برای روابط جنسی محافظت نشده می باشد و نباید به هیچ عنوان به طور پیوسته و مداوم از آنها استفاده کنید.

تمامی داروهای مصرفی ممکن است برای افراد عوارضی در پی داشته باشند که با توجه به وضعیت جسمانی بانوان این عوارض متغیر است و با شدت های متفاوت اتفاق می‌ افتد.

شایع‌ ترین عوارض انواع قرص های اورژانسی بروز حالت تهوع در بانوان است که ممکن است بلافاصله بعد از مصرف تهوع شدید را تجربه کرده و در موارد خاص از راه گلو باز می گردد.

در چنین شرایطی پزشکان توصیه می‌ کنند که از حداقل نیم ساعت بعد از مصرف قرص اگر با ادامه دار شدن حالت تهوع قرص از معده خارج شد باید مجددا این دارو را مصرف کنید.

در مواردی مشاهده میشود که بعد از مصرف قرص های اورژانسی فرد سرگیجه و سردرد های مداوم را تجربه می‌ کند که گاها با عدم تعادل در ساعات اولیه پس از مصرف همراه خواهد بود.

از عوارض شدید تر قرص های اورژانسی باید به ضعف و خستگی در بدن بانوان اشاره کرد که در مواردی غیر قابل اجتناب است.

پزشکان و متخصصان از مهم ترین و شایع ترین عوارض قرص های اورژانسی به درد سینه، اسهال، استفراغ و درد شکم اشاره می کنند البته از مهمترین عوارضی که معمولاً برای همه بانوان پس از استفاده از قرص اورژانسی اتفاق می‌ افتد بر هم خوردن نظم قاعدگی می‌باشد.

با مصرف این قرص ها برهم خوردگی قاعدگی تا حد زیادی طبیعی است اما اگر متوجه میشود که برای دوره های طولانی مدت با این آسیب مواجه هستند بهتر است به پزشک زنان مراجعه کرده تا بررسی‌ های تکمیلی تر انجام پذیرد.

عوارض قرص های اورژانسی چیست؟

عوارض قرص های اورژانسی چیست؟

پزشکان و متخصصان معتقدند که از مهمترین عوارض مصرف قرص های اورژانسی باید به حساسیت سینه اشاره کرد، همچنین سنگینی و درد در سینه نهایتاً بر اثر عدم تعادل هورمونی اتفاق می افتد.

زمانی که این قرص های را مصرف می‌ کنید میزان هورمون ها در بدن شما خیلی سریع تغییر کرده تا مانع از باروری تخمک ها شود.

این شرایط می‌ تواند باعث التهاب و یا بزرگ شدن سینه ها شده که برای برخی از بانوان درد آور خواهد بود.

البته درد در ناحیه شکم و رحم چندان معمول نیست اما معمولاً بانوان این دردهای خفیف و گذرا را نیز تجربه می کنند.

شدت گرفتن هر گونه درد در ناحیه شکم و رحم می‌ تواند نشانه‌ ای از آسیب‌ های جدی تر باشد و اگر این درد های شدید را همراه با سایر علائم تجربه می کنید بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

در مواردی مشاهده میشود که برخی از بانوان بعد از مصرف قرص های اورژانسی خونریزی های خفیف را تجربه می‌ کنند.

توجه داشته باشید که پزشکان معتقدند که حدود ۷ الی ۱۳ روز بعد از مصرف قرص اورژانسی باید دوره قاعدگی آغاز شود اما اگر بلافاصله بعد از مصرف این قرص ها لکه بینی یا خونریزی را تجربه می کنید و این عارضه تا سه روز ادامه پیدا کرد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که قرص های اورژانسی را نمی توانید به طور پیوسته مصرف کنید و تنها مجاز هستید نهایتاً ۱ تا ۳ بار در سال از آنها استفاده نمایید.

زیرا به هم خوردن تعادل هورمونی به طور پیوسته می‌ تواند اختلالات زیادی را در سیستم جسمانی بانوان به وجود آورد که قطعاً عواقب و عوارض زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

تمامی پزشکان و متخصصانی که در زمینه زنان و زایمان فعالیت دارند تمامی شرایط لازم برای مصرف قرص های اورژانسی را به بانوان اعلام می‌ کنند.

معتقدند که اگر قرص های اورژانسی بی رویه و بدون توجه به عوارض مصرف شود در مواردی منجر به ضخیم تر شدن قرنیه شده و فرد با تاری دید مواجه میشود.

اما باید بدانید که این قرص ها به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد می کنند نه تنها بر ناحیه رحم بلکه بر سایر اندام های حیاتی بدن اثرگذار خواهند بود.

زمانی که برای تهیه قرص های اورژانسی به پزشک مراجعه می‌ کنید متخصصان چندین نکته را به شما یادآور میشوند و حتی به شما تاکید خواهند کرد که هنگام مصرف قرص های اورژانسی نباید از داروهایی که باعث تداخل میشود استفاده نمایید زیرا می تواند آسیب های خطرناک و جبران ناپذیر برای شما به همراه آورد.

به طور کلی اگر از داروهای ضد تشنج استفاده می کنید باید بدانید که مصرف قرص اورژانسی باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود همچنین داروهایی که برای بهبود عفونت تجویز میشوند نیز ممکن است با قرص های اورژانسی تداخل داشته باشند.

گاها پیش می آید که پزشکان و متخصصان برای درمان خواب آلودگی و کرختی بیماران از داروهایی که برای هوشیاری مناسب هستند استفاده می کنند که در این صورت ممکن است مصرف این دارو به همراه قرص های پیشگیری مشکلات زیادی را نیز به وجود آورد.

با این حال باید بدانید که قرص های اورژانسی در کنار کاربرد فراوانی که دارند ممکن است برای برخی از افراد خطرآفرین باشند پس بهتر است که از مصرف بی رویه و پیوسته این قرص ها خودداری کرده و در صورت نیاز حتما با یک متخصص پزشک مشورت کنید.

انواع قرص های اورژانسی چیست؟

انواع قرص های اورژانسی چیست؟

انواع قرص های اورژانسی چیست؟

امروزه تمامی افراد به دنبال روش های مطمئن و البته کم خطر برای پیشگیری از بارداری هستند تا بتوانند این لحظات شیرین را در موقعیت‌ های مناسب تجربه کنند، زیرا عموم افراد تمایل ندارند که بارداری را به صورت ناخواسته تجربه نمایند.

یکی از روش های مطمئن برای زمانی که رابطه پرخطر و محافظت نشده دارید استفاده از قرص های اورژانسی می باشد.

همواره توجه داشته باشید در طی دوره قاعدگی برخی از روزها احتمال بارداری بسیار زیاد است و حتی روزهای امن هم که تخمکی برای آزاد سازی وجود ندارد با باقی ماندن اسپرم در رحم فرد ممکن است بارداری را تجربه کند.

پزشکان یکی از روش های موثر و البته هورمونی برای پیشگیری از بارداری را مصرف انواع قرص های اورژانسی می‌ دانند که در مراکز مختلف و داروخانه ها موجود هستند.

این قرص ها معمولا به صورت تکی و یا به صورت دوتایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، انواع قرص های اورژانسی حاوی هورمون پروژسترون هستند که با نام تجاری لوونورژسترول به متقاضیان می گردد.

زمانی که برای تهیه قرص اورژانسی به مراکز خاص و داروخانه‌ ها مراجعه می کنید متوجه خواهید شد که قرص های اورژانسی به دو صورت به شما عرضه می گردد اما نحوه مصرف آنها مشابه بوده و از اثرگذاری یکسانی برخوردار خواهند بود، اما تفاوتشان تنها در شکل ظاهری آنها می باشد.

توجه داشته باشید که این قرص ها معمولاً با دوز یک و نیم میلی گرم در اختیار مصرف کننده قرار داده میشود و فرقی نمی‌ کند که این دوز مصرفی در یک قرص و یا در دو قرص گنجانده شده باشد.

در هر صورت اگر شما قرص اورژانسی را حتی به صورت دوتایی تهیه کنید باید حتما هر دو را همزمان با یکدیگر مصرف نمایید.

در ادامه به طور مفصل برای شما شرح خواهیم داد که انواع قرص های ضد بارداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند و پس از مصرف در چه دوره ای و چگونه فرایند قاعدگی برای شما اتفاق خواهد افتاد.

قرص های پیشگیری از بارداری و قرص های ضد بارداری حاوی هورمون استروژن و تستسترون مصنوعی هستند که با مصرف آنها و احاطه تخمک روند باروری اتفاق نخواهد افتاد.

برخی از انواع قرص ها مونوفازیک هستند و با مصرف آنها دوز مشخصی از هورمون ها را به بدن انتقال داده تا مانع از باروری تخمک ها شود.

پس از مصرف یک ماهه این قرص ها با قطع آنها فرد نهایتاً پس از یک هفته تاخیر پریود را تجربه می‌ کند.

نوع دیگری از انواع قرص های پیشگیری برای بارداری قرص های چند فاز هستند که در یک چرخه ماهانه مورد استفاده قرار می‌ گیرند و سطح متفاوت از هورمون ها را در طول دوره برای بدن فراهم خواهند کرد.

برخی دیگر از انواع قرص ها با دوره های طولانی مدت استفاده میشوند و ممکن است چرخه مصرف آنها حدوداً ۱۳ هفته ادامه پیدا کند، پس از مصرف این قرص ها و بلافاصله بعد از قطع آنها نهایتا یک هفته بعد پریود برای فرد اتفاق می‌ افتد.

لازم به ذکر است که برخی از انواع قرص های اورژانسی حاوی پروژسترون بدون استروژن هستند این قرص ها فقط پروژسترون را به بدن بانوان انتقال داده و با دوز مشخص می توانند باروری تخمک را غیرفعال نمایند.

مسئله بسیار مهمی که در مورد قرص های ضد بارداری باید بدانید این است که در اغلب موارد نمونه های مختلف باید در چرخه های طولانی مدت استفاده شوند تا اثر گذاری مناسب را بر بدن داشته باشند.

اما گاهی پیش می آید که افراد به صورت ناخواسته رابطه پرخطر و محافظت نشده را تجربه می‌ کنند و در این شرایط به دنبال قرص های ضد بارداری اورژانسی هستند.

در این شرایط شما می توانید از این قرص ها استفاده کرده و نباید در طول سال بیش از دو یا سه مرتبه از آنها استفاده کنید.

انواع قرص های اورژانسی چیست؟

انواع قرص های اورژانسی چیست؟

با مصرف قرص های ضد بارداری که به صورت اورژانسی در بازار عرضه میشوند چرخه تخمک گذاری و باروری به‌ صورت لحظه‌ ای با حجم متفاوت و بسیار زیاد از هورمون مواجه شده که می‌ تواند با توقف روند بارداری نتیجه را برای افراد حاصل کند.

به همین دلیل است که پزشکان توصیه و تاکید فراوان دارند که نباید به هیچ عنوان به طور پیوسته از قرص های اورژانسی استفاده کنید.

حال با انواع قرص های اورژانسی آشنا شده اید و باید بدانید که مصرف پیوسته این قرص‌ ها عواقب به خطرات زیادی را به همراه دارد و می‌ تواند منجر به قطع طولانی مدت قاعدگی و خونریزی های بین دوره شود.

اینکه بدن هر شخص واکنش ‌های متفاوتی نسبت به این قرص نشان می‌ دهد کاملاً مشهود است اما ممکن است برخی از عوارض خطرناک و غیرقابل تحمل باشند.

در مواردی مشاهده میشود که در پی مصرف مکرر قرص های اورژانسی شخص کاهش میل جنسی و حالت تهوع بسیار شدیدی را تجربه می‌ کند البته باید بدانید که این قرص ها اگر بی رویه مصرف شوند خطر و عواقب جدی مانند سکته، آمبولی و یا حملات قلبی را نیز به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است اگر قرص های اورژانسی به درستی و در زمان مناسب استفاده شوند و البته نهایتا در طی سال یک یا دو مرتبه از آنها استفاده کنید خطری برای سلامتی ندارد.

اما مصرف پیوسته آنها می‌ تواند با افزایش فشار خون و افزایش وزن خطرات جدی تر را برای فرد به همراه آورد.

شاید تمامی افراد ندانند که انواع قرص های پیشگیری با بدن آنها سازگار است یا خیر اگر احساس می کنید که ممکن است به این قرص ها نیاز پیدا کنید بهتر است که با یک پزشک مشورت کرده تا با شناخت بیشتر نسبت به بدن خود بدانید که کدام قرص در مواقع اضطراری برای شما مناسب است.

کسب اطلاعات لازم در مورد انواع قرص های اورژانسی کمک می کند تا در مواقع اضطراری بدانید از کدام قرص ها باید استفاده نمایید تا عواقب و خطرات کمتری را در بدن تجربه کنید.

لازم است بدانید که انواع قرص های ضد بارداری در کنار کاربرد زیادی که دارند خطرات و عوارضی را نیز به همراه خواهند داشت که برای پیشگیری از بروز این آسیب ها باید قرص های اورژانسی را شناخته و آنچه که با بدن شما همخوانی دارد را مصرف کنید.

لکه بینی بعد از مصرف قرص پیشگیری

لکه بینی بعد از مصرف قرص پیشگیری

لکه بینی بعد از مصرف قرص پیشگیری

گاها پیش میاد که برخی از بانوان بعد از مصرف قرص های اورژانسی و هرگونه قرص پیشگیری با لکه بینی های بی موقع مواجه میشوند و این نگرانی برای آنها اتفاق می‌ افتد که آیا این خونریزی مربوط به عواقب و عوارض این دارو می باشد یا مربوط به لانه گزینی و باروری تخمک ها است.

قبل از آنکه بخواهید قرص های پیشگیری را مصرف کنید بهتر است که تمامی عوارض و علائم بعد از مصرف این دارو را بدانید تا با هرگونه نگرانی و پریشانی مواجه نشوید.

به طور کلی زمانی که به پزشک مراجعه می کنید متخصصان با توجه به وضعیت جسمانی شما مصرف قرص اورژانسی را ممنوع و یا بدون محدودیت اعلام کرده و شما باید حتماً به نظر پزشک خود اعتماد کنید.

گاهی پیش می آید که بعد از مصرف قرص های پیشگیری برخی از بانوان لکه بینی را تجربه کرده و ممکن است در دوره‌ ای که منتظر بروز پریود هستند تنها لکه بینی های خیلی خفیف را تجربه نمایند.

به طور کلی قرص های پیشگیری برای جلوگیری از بارداری هستند و ممکن است تمامی این علائم و عوارض طبیعی به نظر برسد.

اما این حال باید بدانید که به دلیل وجود هورمون های بسیار زیادی که در قرص های پیشگیری وجود دارد هرگونه تاخیر در قاعدگی و  به هم ریختگی آن و حتی لکه بینی بلافاصله بعد از مصرف و یا در بین دوره های قاعدگی تا حدودی طبیعی اعلام میشود.

به طور کلی پزشکان هرگونه خونریزی محدود و یا لکه بینی از ناحیه واژن را بعد از مصرف قرص های پیشگیری طبیعی دانسته و به افراد اعلام می‌ کند این لکه بینی ها نهایتاً تا ۳ روز جای نگرانی نخواهد داشت.

اما اگر به مرور زمان متوجه میشوید که خونریزی ها از حد معمول سنگین‌ تر میشود باید حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که این لکه بینی ها به دلیل وجود هورمون های پروژسترون و استروژن اتفاق می‌ افتد و پس از گذراندن سیکل قاعدگی وضعیت بدن به حالت طبیعی باز می گردد.

پزشکان خونریزی هایی که بر اثر استفاده از قرص اورژانسی و انواع قرص های پشگیری اتفاق می‌ افتد را کمی خطرناک می‌ دانند و معتقدند که این عارضه در مراحل شدید باید بررسی شود.

زیرا ممکن است یکی از نشانه های سقط جنین و یا حاملگی خارج از رحم باشد که باید حتماً با توجه به نظر پزشک بررسی های لازم انجام شود.

مسئله مهم این است که بعد از مصرف قرص های پیشگیری لکه بینی یا خونریزی تا چه اتفاق می‌ افتد و اگر بسیار خفیف و گذرا باشد جای نگرانی ندارد اما اگر به مرور زمان خونریزی های شدید، سنگین و یا طولانی را تجربه می‌ کنید ممکن است زنگ خطری از یک آسیب داخلی باشد.

با این حال باید بدانید که این نوع خونریزی ها باید خیلی سریع بررسی شود زیرا می تواند در صورت ادامه دار شدن باعث از دست رفتن خون زیاد از بدن شده و عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

توجه داشته باشید که معمولا این لکه بینی ها هیچگونه ارتباطی به دوران پریودی بعد از قرص پیشگیری ندارد و تنها آسیبی که ممکن است برای دوره‌ های قاعدگی اتفاق افتد این است که زودتر و یا دیرتر از موعد رخ دهد و معمولاً هیچ اثری بر کم شدن و زیاد شدن دوره پریود و خونریزی های ماهانه نخواهد داشت.

همان طور که گفته شد عموم پزشکان لکه بینی های محدود بعد از مصرف قرص پیشگیری را چندان نگران کننده نمی دانند.

اما معتقدند که اگر این لکه بینی ها با علائمی مانند تهوع، استفراغ یا سردرد همراه بود بهتر است که سریعاً به پزشک متخصص مراجعه نمایید و اغلب در کنار مصرف این قرص‌ ها خستگی و یا سرگیجه اتفاق می‌ افتد.

اما اگر لکه بینی وجود نداشته باشد و این علائم به طور خفیف رخ دهد به مروز زمان و خیلی زود برطرف میشود.

اما باید بدانید که هر کدام از این حالات در کنار لکه بینی ممکن است سلامتی فرد را تهدید کند و بهتر است که نسبت به این عوارض بی تفاوت نباشید.

طبق تحقیقات انجام شده و با توجه به آگاهی پزشکان نسبت به ترکیباتی که در قرص های اورژانسی و پیشگیری وجود دارد معتقدند که گاهی به دلیل ورود حجم قابل توجهی از هورمون به بدن، شخص واکنش های جسمانی متفاوتی نشان می دهد که از شایع ترین آنها می توان به خونریزی اشاره کرد.

لازم است بدانید که این خونریزی ها حتی اگر در بین دوره های قاعدگی اتفاق بیفتد جای نگرانی نخواهد داشت و تا زمانی که محدود و کم رنگ باشند خطرناک نیستند اما در صورت ادامه دار شدن برای روزهای متوالی و یا شدت گرفتن میزان خونریزی ها باید به پزشک مراجعه نمایید.

امروزه تمامی پزشکان به بانوان نکات مهم را یادآور میشوند تا خیلی دقیق تر و بهتر بتوانند از سلامت خود محافظت کنند.

نکته ای که تمامی پزشکان به افراد اعلام می‌ کنند این است که هرگونه لکه بینی بی دلیل برای بانوان می تواند نشانه ای از آسیب ها و بیماری های داخلی باشد.

زمانی که شخصی از قرص پیشگیری استفاده می‌ کند تغییرات بسیار زیادی در بدن به وجود آمده که بخش عمده آسیب ها مربوط به ناحیه رحم است و اگر در این دوره خونریزی یا لکه بینی اتفاق بیفتد قطعاً به دلیل هورمون هایی است که یکباره وارد بدن میشود و ممکن است یک هفته تا یک ماه زمان نیاز باشد که بدن به حالت تعادل برسد.

پس باید بدانید که این قرص ها به دلیل هورمون های بسیار زیادی که دارد مانع از بارداری میشود و به همین دلیل است که پزشکان برای مصرف آنها به همه بانوان توصیه و تاکید دارند که جانب احتیاط را رعایت کنید.

زیرا این هورمون‌ ها اگر به صورت پیوسته به بدن تحمیل شوند عواقب طولانی مدت و خطرناکی را به همراه داشته و نمی توانید در مدت کوتاه وضعیت جسمانی خود را به حالت ایده‌ آل برسانید.

بهتر است که هنگام استفاده از انواع قرص های اورژانسی اثرات و عواقب آن را دانسته و با آگاهی بیشتر از این داروها مصرف کنید.

بهتر است که برای محافظت از سلامت خود قرص های اورژانسی و پیشگیری را فقط در مواقع اضطراری مصرف کنید تا با این شرایط میزان هورمون های غیر طبیعی به بدن وارد نشده و اختلالات ناشی از آن را تجربه نکنید.

با این شرایط خیلی راحت تر می توانید از سلامت خود محافظت کرده و بهتر است به دنبال روش های پیشگیری مطمئن و کم عارضه باشید.

با درود

مصرف کننده گرامی در صورت نیاز به مشاوره و یا خرید محصولات پونیک دارو لطفاً به شماره:

09135688369

در پیام رسان ایتا پیام دهید.